Doa Penerang Hati dan Memulakan Bacaan







Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku


Tuesday, July 12, 2011

Hati ibu terluka

Seorang ibu pelajar saya datang berjumpa,

"Cikgu, camna anak saya dalan kelas"

"Puan ibu kepada Aiman ye...saya nabila, mengajar sains anak puan...hmmm...aiman sgt jarang buat kerja sekolah, banyak alasan diberikan, buku tak bawa, tapi semasa mengajar aiman boleh jawab on-the-spot apa yang diajarkan bila saya tanya dia..maknanya aiman tu pandai puan..cuma malas puan... ni saya ada bukti aiman tak hantar lagi 2 kerja kursus Sains untuk markah PMR dia nanti...rakan-rakan die ramai yang dah hantar bulan Jun haritu puan..."

Lepas sahaja saya menjelaskan berkenaan anaknya, mata ibu tersebut automatik dialihkan ketepi, dan saya dapat melihat air mata bertakung di matanya...

Ibu mana yang tidak kecewa...

No comments: