Doa Penerang Hati dan Memulakan Bacaan







Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku


Tuesday, September 13, 2011

Tak sia-sia menangis dalam kelas!

salam

maaf lama tak update...

saya menangis dalam kelas sains Ting. 2 hari Isnin yang lalu

terlalu sedih, sebak, geram, marah dgn pelajar yang sibuk bercakap masa saya mengajar

bila keadaan sedikit tenang, saya menggunakan kesempatan tersebut untuk brainwash mereka

terfikir untuk kemas barang, ambil handbag dan terus keluar kelas

tetapi jika berlaku sebarang perkara tidak diingini saya yang perlu bertanggungjawab terhadap mereka

antara perkara yang dibebelkan sewaktu brainwash sambil menangis (bughok beno ghupenye kan!)

- saya dah habiskan syllabus sains, maka saya dah lepas tanggungjawab

-sepatutnya saya dah tak perlu sibuk bagi latihan latihan dan latihan supaya mereka pandai

- saya fotostat macam2 tapi mereka tingglkan di rumah, hilang

- apa lagi yang mereka nak daripada saya?

saya meminta mereka tulis atas sekeping kertas kecil apa kelemahan saya, apa harapan mereka kepada saya supaya pengajaran lebih menarik dan berkesan

tetapi, hanya 4 orang yang hantar, daripada 34 orang pelajar

*tak apalah~ lantaklah korang...*

tetapi, semalam (selasa) dan hari ini (rabu)

disebabkan saya menangis pada isnin lepas

maka mereka lebih menghormati saya

berlari masuk ke kelas bila nampak saya sedang berjalan masuk ke kelas mereka

senyap di dalam kelas

say 'thank you teacher' loudly after the lessons

more behave

ALHAMDULILLAH 



2 comments:

Syafiqah Jasmin said...

auww..sweetnyer cikgu ni..:)

Noor Nabila Jasni Teoh said...

sweet eqa? SWEAT ade la~ hhehee...dah 2 klai menangis dlm kelas so far nih.. :(