Doa Penerang Hati dan Memulakan Bacaan







Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku


Tuesday, August 23, 2011

100 perkara saya bersyukur pada saat ini


1. dapat menaikkan post ini
2. bernafas dipagi yang sejuk dan indah dan tenang sekali
3. drive dgn baik dan selamat pagi tadi ketika ke sekolah
4. jalan lengah masa drive, lane kiri byk kereta tapi depan saya xde kete walaupun lane kanan
5. sampai sekolah orang ke-3 log-in
6. mempunyai rakan-rakan sekolah yang still in-contact with them
7. rakan-rakan ramai dah bekerja, doktor, engineer, cikgu pun ramai
8. rakan guru sedang memasang lagu raya di dalam bilik guru, hepi!
9. hidup bersama keluarga sekarang dan sepanjang berpuasa pada tahun ini
10.mempunyai sebuah kancil yang elok keadaanya walaupun 2nd hand
11. beli kancil dgn hrga rm4000 sahaja, cash!
12. rumah baru siap renovate
13. mama ayah masih sihat walafiat
14. dapat jumpa family setiap hari
15. bakal suami tidak jauh, kl sahaja
16. bakal melangsungkan pertunangan tidak lama lagi
17. bakal suami mempunyai keluarga yang baik-baik
18. sabtu lepas shopping bersama sahabat
19. ahad lepas shopping bersama bakal keluarga mentua
20. baru dapat bonus separuh gaji, thanks PM!
21. suka membaca buku motivasi
22. mempunyai adik beradik semua perempuan!
23. adik bakal doktor gigi
24. kakak dan saya walaupun sudah bekerja masih boleh tinggal bersama keluarga
25. mengajar di SMKTTDI, KL, masih boleh berulang setiap hari
26. setiap hari pelajar senyum, memberi salam, walaupun mesti ada sakit hati, marah-marah sikit dalam kelas sbb sibuk nak bercakap masa saya mengajar
27. rakan guru baik-baik
28. beban tugas guru masih boleh ditanggung dan tidak stress
29. kedudukan meja di dalam guru yang strategik, dekat dgn pintu dan tepi tingkap
30. tidak pernah kene tahan wad sehingga saat ini (kecuali waktu saya berumur satu hari!)
31. students suka puji saya comel
32. sudah boleh berpuasa semula *oopps kantoi!*
33. rumah dekat dengan giant tesco mydin dan sebagainya
34. kaki sale, tapi beli barang yg harga berbaloi sahaja
35. tak kedekut, suka belanja adik-adik
36. gemar menyiapkan kerja tanpa bertangguh
37. punctual, setiap pagi mesti mandi jam 5.40 dan keluar rumah 6.15am
38. kerusi saya empuk dan ada bantal extra untuk sandar
39. meja guru saya berwarna-warni
40. ada rotan yang panjang *konon garang*
41. menggunakan bahasa yang bersahaja dengan pelajar seperti 'korang, rileks la~'
42. mak saya berjiwa muda
43. ayah orang cina, lain drpd yang lain
44. mempunyai keluarga cina dan keluarga melayu
45. baik dengan keluarga cina yang lain, 1 malaysia beb!
46. atuk nenek cina masih sihat
47. nenek melayu sihat-sihat biasa, namun atuk dah tiada
48. keluarga belah mama (belah melayu) yang besar dan meriah
49. baju raya dah siap
50. duit raya dah tukar semalam, rm100 cukup kot untuk sepupu-sepupu
51. sampul duit raya dan ada
52. baju tunang dah beli
53. barng hantaran dah siap
54. kakak nak bertunang/dirisik juga tak lama lagi
55. mama ayah i'allah bersedia untuk anak-anaknya berkahwin
56. bakal suami gemar cucur udang air tangan saya
57. bakal suami tidak kedekut = pemurah, *senang la saya nnt~*
58. bakal suami bukan pemarah dan kasar
59. he is a good driver!
60. album sekolah menengah masih dalam keadaan baik
61. masih menyimpan result exam masa sekolah menengah untuk simpanan hingga ke akhir hayat
62. tidak pernah bercinta masa sekolah
63. berkenal dan bercinta after sekolah tamat sahaja!*boleh jadi contoh kepada anak-anak dan anak murid*
64. die yang pertama dan terakhir i'allah! *begitu juga beliau*
65. berkawan dengan mereka yang baik hati dan tingkah-laku
66. depan meja saya ade bendera malaysia yang kecil lote, semangat merdeka!
67. bilik guru berair-cond
68. kereta tak bocor atap, kalau tak basah la time ujan~
69. touch-n-go memudahkan perjalanan saya setiap hari
70. bakal ayah mentua seorang guru besar
71. bakal ibu mentua seorang nurse yg teror dlm perbidanan*senang la saya nnt i'allah*
72. bakal ibu mentua dan ibu sendiri kuat shopping! sekepala beb!
73. ibu saya bekerja di butik, bosnya seorang designer, baju tunang ditempah disana
74. veil tunang mak buat sendiri guna lace balance customer punya
75. setiap hari pakai cantik-cantik
76. mekap nipis setiap hari, eye-shadow, eye-liner and mascara makes me ready and confidence for a day!
77. semalam sempat singgah jusco OU, baru buka
78. sedang mendengar lagu raya dari jiran meja sebelah
79. boleh mendengar pengalaman orang tua-tua kerana rakan sekerja umur pelbagai
80. jawatan naib s/u pibg sekolah tidak membebankan saya buat masa ini
81. senang mencari baju kurung siap (ready-made), size available, no prob!
82. ada member kad jusco, ariani dan sebagainya
83. blog ini tidak merepek
84. sempat menyidai tuala dan baju sendiri yang telah dibasuh sebelum keluar bekerja
85. fail-fail tersusun rapi atas meja
86. latihan boling telah dihentikan, boleh balik awal setiap hari rabu
87. telah mepunyai lebij kurang 10 buah buku motivasi
88. gemar membaca mingguan wanita, majalah remaja dan komik bukan kegemaran!
89. novel BI kepunyaan adik dibaca juga
90. pengetua mengenali nama saya
91. berpeluang menjadi guru pengiring Citrawarna 2011 di Datara Merdeka temph hari
92. mendapat RM 250 sebagai upah jadi guru pengiring Citrawarna
93. masuk menari peringkat negeri masa sekolah rendah
94. masuk kuiz, camping pandu puteri dan sebagainya masa sekolah menengah
95. ke China bagi mewakili Pandu Puteri Malaysia waktu tingkatan 2
96. tahu bahasa Jepun
97. pernah dapat nombor 1 dalam form beberapa kali
98. bakal bernikah jun 2012
99. duit hantaran bakal suami dah cukup
100. saya mempunyai beliau, ibu bapa dan keluarga, keluarga bakal mentua, rakan-rakan, sahabat, dan anda!



LET'S SAY ALHAMDULILLAH!!!

No comments: